Jestem amatorką, a nie krytykiem literackim. Moje recenzje/opinie nie są profesjonalne. Piszę, bo to lubię, więc jeśli szukacie jakiejś obiektywnej, "mądrej" opinii to raczej zły adres. Od książek nie wymagam zbyt wiele, czytam głównie obyczajówki i "czytadła", czasem thrillery czy kryminały oraz sporo literatury dla dzieci. Czytanie sprawia mi przyjemność, więc zdecydowana większość recenzji jest tutaj pozytywna - książki wybieram po opisie z tyłu książki, więc wiem na co się "porywam" :)

piątek, 19 sierpnia 2011

Maria Nurowska - Trylogia ukraińska

    Jakieś dwa lata temu przeczytałam trylogię Marii Nurowskiej składającej się z tytułów: "Imię Twoje...", "Powrót do Lwowa", "Dwie miłości". Dwie pierwsze części powaliły mnie na kolana, nie potrafiłam przestać myśleć o bohaterce, siedząc w pracy odliczałam godziny, potem minuty, aż wrócę do domu, w domu robiłam jakieś błyskawiczne obiady i ... czytałam. Na trzecią część czekałam dłużej, bo ktoś się spóźniał z oddaniem książki do biblioteki (dopiero od roku mam własne egzemplarze). Trzecia część mnie rozczarowała :( tzn. nie spodobało mi się to co przeczytałam na początku i cała reszta mnie denerwowała, bo byłam zła na autorkę. Nie mniej jednak historia Elizabeth Connery opisana na kartach trylogii bardzo mnie wzruszyła.
     Poświęcenie i odwaga kobiety zdeterminowanej, by za wszelką cenę odnaleźć męża, który zaginął podczas wyprawy naukowej na Ukrainie. Daleka wyprawa całkowicie zmienia życie Amerykanki, odnajduje na nowo siebie i miłość. Nie chcę zdradzać treści, bo każdy powinien poznać tę historię sam :) (choć pewnie większość z Was już ją czytała). Powiem tylko jeszcze, że w książce obok wątku głównego poznajemy kilka ciekawych postaci (jedna szczególnie zainteresowała naszą bohaterkę). Autorka też wspaniale pokazuje obraz Ukrainy zwłaszcza Lwowa i strefę Czarnobyla, a także niebezpieczne tereny w Czeczenii.
     Polecam książkę, bo nie pozwala się oderwać, daje do myślenia i refleksji i ma pięknie zbudowane postaci.



2 komentarze:

  1. Bardzo mi się cała trylogia podobała i pewnie jeszcze do niej kiedyś wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam!!Polecam!!Polecam!! Pewnie też wrócę...;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tytuły

1001 potwornych rzeczy do odnalezienia A jeśli ciernie... A między nami ocean... Agnieszka opowiada bajkę Anioły powodzi Atlas anatomiczny Australijczyk w Italii Basia i alergia Basia i podróż Beverly Hills 90210 Blondynka w Indiach Blondynka w Meksyku Bluszcz prowincjonalny Boże Narodzenie. Kuchnia świąteczna Boże Narodzenie. Świąteczne dekoracje i smakołyki Cappuccino Chcę być jak agent Chleby bułki bułeczki Chory kotek Chuliganka Ciasta bez pieczenia od A do Z Coolman i ja Cudaczek - Wyśmiewaczek Cukierek dla dziadka Tadka Czar miłości Czas w dom zaklęty Czerwone liście Córeczka tatusia Dania z piekarnika od A do Z Dekoracje na każdą okazję Dekorowanie potraw Dobra kuchnia od A do Z Dogonić rozwiane marzenia Dom nad Rozlewiskiem Dom z papieru Dotknąć prawdy Dotyk zła Drugi Drzazga Dwie miłości Dylemat doktora Andersona Dziadek na huśtawce Dzidziuś. Niewielka książeczka o wielkiej stracie Dziedzictwo Facet z grobu obok Fryckowe lato Galeria uczuć Gnój Grzech aniołów Głos bez echa Hakus pokus Hop siup Stokrotko Imię Twoje... Jak Maciek Szpyrka z dziadkiem po Nikiszowcu wędrowali Język dwulatka Język niemowląt Kaprysy milionera Kronika ślubnych wypadków Król złodziei Księga motyli Kto się śmieje ostatni Kto wiatr sieje Kubuś Puchatek Kwiaty na poddaszu Labirynt kłamstw Lasy w płomieniach Lew Czarownica i Stara Szafa Lodowa pułapka Los utracony Magia świąt. Tradycyjne przepisy kulinarne i świąteczne ozdoby Magiczna cukiernia Magiczna gondola Malowany ul Marina Martynka i Gwiazdka Mała szansa Mały Książę Michał Jakiśtam Miłość nad Rozlewiskiem Moje wypieki i desery Mój pies Bezdomny Na zakręcie Narzeczone lorda Ravensdena Nic nie trwa wiecznie Noc kosa Nowy początek Obudzić szczęście Ogon Kici Ogród cieni Oplątani Mazurami Opowieść niewiernej Opowieść wigilijna Osaczona P.Rosiak i czadowe majtki Pamiętne lato Pan Jaromir na tropie klejnotów Parasol Pierwszy raz Pięćdziesiąt twarzy Greya Pocztówka z Toronto Pokuta Polka Pollyanna Powroty nad Rozlewiskiem Powrót do Lwowa Prawdziwy cud Przygody Małego Wodnika Przyjaciółki na zawsze Pudełko ze szpilkami Płatki na wietrze Płomienie śmierci Ratowanie świata i inne sporty ekstremalne Sałatki od A do Z Single Siostry Pancerne i pies Siostrzyczka Smak nadziei Spotkanie nad jeziorem Sprawa trzech desperado Sztuka wyboru Szybko i zdrowo od A do Z Słodki świat Julii Tajemnica drewnianej sowy Tajemnica Namokniętej Gąbki Tak miało być Tilly Trzy oblicza pożądania Ulica Rajskich Dziewic Ulotne chwile szczęścia W blasku miłości W świecie wiatru i wierzb. Wyznania chińskiej kurtyzany Wielka księga. Hania Humorek Wiersze dla dzieci Wróć Alfiku! Wszystkie kłamstwa Wyspa dla dwojga Z tęsknoty za Judy Zabawki z fantazją. Pomysły na cały rok Zabawy plastyczne dla dzieci Zagubiona w śniegu Zamek z piasku Zanim nadejdzie ciemność Zapiski (pod)różne Zasupłana historia Znikający króliczek Zorkownia Zośka Bohaterka Zośka Wspaniała Łatwe zupy Śladem zbrodni Ślady krwi Ślub Ślubny kontrakt Żegnaj szkoło - na zawsze

Literatura (wg Katalogu Biblioteki Narodowej):

Źródło książki: